Jei anksčiau ir buvo manoma, jog gali egzistuoti universalus grožio standartas, apibrėžiantis tikrąjį grožį, tai neseniai pasauliniu mastu atliktoje apklausoje, skelbtoje „The Telegraph“ paaiškėjo, jog ši nuostata – klaidinga. Grožio suvokimas kinta, priklausomai nuo pasaulio dalies, kurioje esama. Bet ar tikrai negalima rasti bent kelių grožio kriterijų, dėl kurių būtų sutinkama globaliu mastu? Pasirodo, kad taip, jei gilinamasi ne tik į išorinį grožį…
Grožio suvokimas Europoje
Tiesiog nuostabu, kaip grožio supratimą nulemia skirtingose šalyse puoselėjama kultūra, mentalitetas, ten vyraujantis požiūris. Štai, pavyzdžiui, Vakarų Europoje pasidomėjus, kokios savybės galėtų apibrėžti gražią moterį, Jungtinėje Karalystėje ir Vokietijoje dauguma mano, jog tai – be abejonės, ne tiek išorinis grožis (pavyzdžiui, išpuoselėta, skaisti oda, ryškūs skruostikauliai), kiek būdo savybės – pasitikėjimas ir pasitenkinimas savo gyvenimu, veikla, kuria užsiimi. Tuo tarpu prancūzės pasisako už kiek praktiškesnį požiūrį, rinkdamosi tuos grožio produktus, kurie padeda puoselėti jų tikrąjį vidinį grožį ir asmenybę – ypač, raudonus lūpų dažus, kokybišką blakstienų tušą ir kvepalus… Ir tuo žavimasi visame pasaulyje. Tad tikrai nekyla abejonių, jog iš jų yra ko pasimokyti…
Kaip grožį suvokia ne europiečiai?
Tolstant nuo Europos, atsiranda vis daugiau kriterijų grožiui apibrėžti. Štai, pavyzdžiui, Meksikoje tikima, jog grožis geriausiai atsiskleidžia ne tik išoriniais bruožais – tokiais, kaip didelės akys, putlios lūpus, bet ir šiltai bendraujant, dalijantis grožio patarimais tarp artimų žmonių – draugių, šeimos narių… Netoliese esančiose Jungtinėse Amerikos Valstijose grožį apibrėžia ne tik ryškus įdegis, šviesūs plaukai, holivudinė šypsena, bet ir sugebėjimas pasiekti tikslo (iš esmės, atitinkantis vokiečių ir anglų minėtą pasitikėjimą savimi). Tuo tarpu Brazilijoje manoma, jog pasitikėjimą taip pat pabrėžia ir papildomos pastangos – natūralaus grožio puoselėjimas veido ir kūno priežiūros priemonėmis, dekoratyvine kosmetika, aktyviu gyvenimo būdu ir sportu.
Azijoje – Kinijoje ir Korėjoje – laikomasi dar kito požiūrio, kur grožį apibrėžia buvimas sėkmingu ir užimama socialinė padėtis. Tačiau ir čia itin vertinamas išorinis grožis, kuris ir atspindi tas vertybes – didelės akys, išpuoselėta, aristokratiškai porcelianinė oda, juodi, sveikai blizgantys, ilgi plaukai, tad nieko keista, jog azijietiškos kosmetikos priemonės, skirtos jam puoselėti, yra itin vertinamos pasaulyje ir užima nemažą dalį pasaulinės grožio rinkos.
Tuo pačiu siūlome Jums žvilgtelėti į šį vlogerės Wengie video, kuriame eksperimentuojama su tarptautiniais grožio standartais:
Tad kas svarbiausia?
Įdomu tai, jog daugelyje šalių svarbesniu laikomas vidinis grožis ir būdo savybės nei išorinio grožio standartai, kurie yra skirti vidiniam grožiui pabrėžti. Juo labiau – ir mokslininkai pripažįsta, kad grožio supratimą nulemia subjektyvus paties vertintojo požiūris, kurį formuoja genetika, nulemianti potraukį tam tikro kūno sudėjimo, kompleksijos ar ūgio žmonėms, taip pat – individualios patirtys, kurios jau siejasi su psichologija, ir įgytais sentimentais. Nepaisant to, visose šalyse pripažįstama tai, jog svarbu rūpintis ne tik vidiniu, bet puoselėti ir išorinį grožį, juk ne veltui sakoma – „sveikame kūne, sveika siela“…